reede, 1. august 2014

Matk Kilingi-Nõmmelt Iklasse (Ainažisse)

Juuli keskel läksin ühe töökaaslasega kahekesi 4-päevasele jalgsimatkale Kilingi-Nõmmelt Iklasse. Tegemist on jupiga kogu Eestit läbivast RMK matkateest. Selle jupi info on siin: http://loodusegakoos.ee/kuhuminna/puhkealad/parnumaa-puhkeala/16108

Kokkuvõttes jäin siiski rahule, et selle ette võtsime, kuid siin mõned hoiatused:

• Enamus teest kulgeb mööda üsnagi sõidetavaid autoteid! Matkarajast on asi kaugel. Kohati oli võimalik leida ka paralleelselt kulgevaid metsateid, kuid miskipärast pole RMK neid oma marsruudile kaasanud.
  • Kaart, mis on saavadal RMK kodulehel on üsna niru kvaliteediga. Täpsemaid paberkaarte on võimalik saada RMK looduskeskustest (näiteks Kablist).
  • Kõige hullem lõik marsruudist on 9 km Laiksaare ja Urissaare vahel. Tegemist on väga tolmava kruusateega, mida mööda sõidavad pidevalt turbakoormaga veoautod.
Asju võtsime kaasa võimalikult vähe - ei mingeid telke, magamiskotte. Plaan oli ööbida tee peale jäävates majutuskohtades ning võimalusel süüa tee peale jäävates söögikohtades. Allpool on lühikirjeldus kõigist neljast päevast.

Päev 1. Kilingi-Nõmme - Vango talu
Sõitsime bussiga kõigepealt Pärnusse ja sealt edasi Kilingi-Nõmmele. Kilingi-Nõmmele jõudsime umbes kell 11 hommikul.. Vaatasime veidi ringi ning sõime varase lõuna Triinu pubis. Viskasime pilgu peale RMK Kilingi-Nõmme metsaonnile ning alustasime matka. Tee kulges mööda väiksemaid metsateid. Päeva jooksul möödus meist paar autot. Pärastlõunal jõudsime Rae järve äärde. Tegemist on väga ilusa kohaga ning RMK on sinna toreda telkimis- ja grillimisala loonud. Lisaks on järve ääres õpperada, mille kindlasti soovitan läbida. Pärast ujumist ja õpperada suundusime esimesse ööbimiskohta - Vango tallu, mis asub marsruudist veidi eemal. Soovitan soojalt! Ülimalt tore peremees, väga hea toitlustamine!